طلوع آفتاب هدایت و مهرورزي

عید سعید مبعث، آغاز راه رستگاری و طلوع مهر هدایت و عدالت و امید انسان به فردایی روشن و نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی حد او بر زمینیان است.

بعثت حضرت رسول اکرم (ص) از مواهب و الطاف بی پایان الهی است که با کلام آسمانی «اقرا باسم ربک الذی خلق» جان گرفت و تا کرانه های ناپیدای زمان در شریان حیات بشریت جاری شد و ابرهای سایه گستر رحمت الهی بر زمین خشکیده جهالت و قحطی حقیقت، باریدن گرفت و بیرق عشق، ایمان و معنویت بر تارک اندیشه بشریت به اهتزاز در آمد و یادآور بی‌نظیرترین روز در تاریخ بشریت است كه انسان به برکت آن از بند ظلمانی‌ترین جهالت‌ها رهایی یافت و قدم در راه تعالی و آزادی گذاشت. در این روز بود که نور امید بر آسمان مکه تابید و از آن سرزمین مقدس، تمام جهان را فراگرفت و اسوه حسنه الهی در برابر جهانیان پدیدار شد.

بعثت روز تکوین آیه‏‌های رسالت است، روز تجلّی رحمت الهی، عید آغاز رسالت ختم نبوت، ظهور ارزش‌ها در صحنه حیات بشریت و سلام بر پیامبر رحمت، سفیر هدایت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که بعثتش آغاز جلوه‌های زیبا از حکومت صالحان و بشارت مظلومان و حق‌پرستان شد و عطرش عالم‌گیر شد.

خجسته باد زیبا مبعثی که با "اقرا باسم ربک" آغاز و با"انا اعطیناک الکوثر" بیمه و با"الیوم اکملت لکم دینکم"جاودانه شد.

سند تحول بنیادین